Epidemia skomplikowała działanie wszystkich urzędów w naszym kraju, ale nie zamierzamy się jej poddawać
Staramy się, tak jak do tej pory, sprostać oczekiwaniom mieszkańców we wszystkich sprawach, które do nas należą – taka idea przyświeca nam, pracownikom ratusza niezależnie od sytuacji, w której byliśmy, jesteśmy czy będziemy. Owszem, epidemia skomplikowała działanie wszystkich urzędów w naszym kraju, ale nie zamierzamy się jej poddawać. Działamy – w coraz większym stopniu korzystając z nowoczesnych narzędzi komunikacji. Z oczywistych względów nadal w ograniczonym zakresie prowadzimy bezpośrednią obsługę klienta. By była w pełni możliwa po zakończeniu epidemii, już teraz wprowadzamy rozwiązania architektoniczne, zabezpieczające klientów ratusza i naszych pracowników (na zdjęciach).
Oczywiście nadal namawiamy Państwa do korzystania z kanałów elektronicznych lub do składania wniosków w skrzynce korespondencyjnej, jednak niektóre kwestie załatwiamy już teraz bezpośrednio obsługując naszych mieszkańców. Chodzi o część spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności, dowodami osobistymi i gospodarką nieruchomościami.
Mamy dla Państwa kilka informacji i sugestii, które pomogą przyspieszyć bezpośrednią obsługę klienta:
- Wejście do urzędu znajduje się od strony parkingu (kościoła). Przed wejściem znajduje się videofon. Tutaj będziemy weryfikowali cel wizyty i kierowali osobę do właściwego miejsca obsługi. Zaraz po wejściu do budynku prosimy o zdezynfekowanie rąk. Każdy klient musi mieć maseczkę i powinien mieć jednorazowe rękawiczki.
- W sprawie meldunku lub dowodu osobistego jest możliwość telefonicznego umówienia terminu wizyty w ratuszu (dowody – tel. 22 418 81 39, meldunki tel. +48 22 418 81 38). Bardzo ważną kwestią dla sprawnej obsługi jest zabranie wszystkich niezbędnych dokumentów:
w przypadku dowodu osobistego – zdjęcie, wniosek, stary dowód.
Link http://www.marki.pl/202-dowod_osobisty
w przypadku meldunku – dokument potwierdzający prawo do lokalu, dokument tożsamości, jeśli to cudzoziemiec – dokument potwierdzający legalność pobytu
Link http://www.marki.pl/201-sprawy_meldunkowe
W sprawach o wydanie zaświadczenia o numerze PESEL osoby zmarłej prosimy o wypełnienie wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL (w załączniku) oraz dostarczenie kserokopii aktu zgonu. Zaświadczenie to nie podlega opłacie skarbowej.
- Jeśli sprawa wymaga wniesienia opłaty (np. zaświadczenie o rewitalizacji), prosimy o uprzednie dokonanie tej czynności i o udokumentowanie jej. Przypominamy, że w obrębie ratusza działa filia Poczty Polskiej. Płatności można też dokonać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Numer konta urzędu to 91 8015 0004 0195 6412 2021 0001
- Przypominamy, że w czasie epidemii urząd pracuje przez pięć dni w tygodniu od godz. 8.00 do godz. 15.00. Poniżej podajemy listę niezbędnych telefonów do naszego ratusza. Serdecznie dziękujemy za pomoc i zrozumienie.
Anna Marchlik, sekretarz Miasta Marki
Sekretariat tel. +48 22 418 81 59
Kancelaria tel. +48 22 418 81 00
Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej tel. + 48 22 418 81 12
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
• w sprawach związanych z użytkowaniem wieczystym oraz informacji dotyczącej przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego tel. +48 22 418 81 14
• w pozostałych sprawach tel. +48 22 418 81 15
Biuro Windykacji i Egzekucji tel. +48 22 418 81 26
Wydział Inwestycji i Zarządu Dróg
• zgłoszenia bieżące w zakresie zarządu dróg tel. + 48 22 418 81 30
• zgłoszenia bieżące w zakresie inwestycji drogowych tel. +48 22 418 81 33
Wydział Podatków i Opłat
Informacja o płatnościach:
podatek od nieruchomości, rolny, leśny, podatek od środków transportowych, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi (w tym informacja o numerach kont bankowych, saldo konta podatkowego, zaświadczenia podatkowe o niezaleganiu): tel. + 48 22 418 81 27
Podatek od nieruchomości, leśny, rolny:
· zgłoszenie nieruchomości do opodatkowania, weryfikacja podstawy opodatkowania
osoby fizyczne: + 48 22 418 81 57, + 48 22 418 81 24,
osoby prawne: +48 22 418 81 58
Podatek od środków transportowych:
· składanie deklaracji i weryfikacja deklaracji DT-1: + 48 22 418 81 24
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
· składanie i weryfikacja deklaracji: +48 22 418 81 58
Wydział Spraw Obywatelskich
• ewidencja ludności tel. +48 22 418 81 38
• dowody osobiste tel. +48 22 418 81 39
Urząd Stanu Cywilnego tel. +48 22 418 81 37
Wydział Organizacyjny tel. + 48 22 418 81 11
Wydział Planowania i Rozwoju tel. +48 22 418 81 49
Wydział Ochrony Środowiska tel. +48 22 418 81 35
Wydział Zamówień Publicznych tel. +48 22 418 81 34
Biuro Rady Miasta tel. +48 22 418 81 09
Wydział Monitoringu Miasta tel. +48 22 418 81 45
Inspektor Ochrony Danych Osobowych tel. +48 22 418 81 45
zebrał TM
22 kwietnia 2020, godz. 18:43
#Miasto #Koronawirus
© Miasto Marki 05-270 Marki, Al. Piłsudskiego 95, 22 781 10 03
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa