Stopniowa modernizacja głównej arterii miasta.
Zimą 2019 r. zakończyły się prace wzdłuż Alei Marszałka Piłsudskiego. Były one realizowane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i stanowiły część kontraktu na wykonanie obwodnicy Marek. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową. Droga zachowała jednak tranzytowy charakter. Nie były realizowane roboty związane z infrastrukturą dla pieszych oraz rowerzystów. Oświetlenie trasy pozostawia wiele do życzenia. Nadal z wielu ulic nie można bezpośrednio wjechać w Piłsudskiego (np. Zajączka) lub wjazd jest mocno ograniczony (np. Małachowskiego). Nie wszędzie można też doprowadzić wodociąg i/lub kanalizację sanitarną.
Wieloletni projekt
- Chcemy to stopniowo zmieniać. To już nie jest droga tranzytowa, a TIR-y przeniosły się na obwodnicę Marek. Aleja powinna odzyskać miejski charakter – tym bardziej, że korzysta z niej praktycznie każdy nasz mieszkaniec. Przygotowaliśmy program funkcjonalno-użytkowy, na podstawie którego będziemy wykonywać prace projektowe i roboty budowlane. Podkreślam, że będzie to inwestycja rozłożona na lata – zaznacza Dariusz Pietrucha, zastępca burmistrza Marek.
W sierpniu rozstrzygnęliśmy ważny przetarg. Firma Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty ZAPROJEKTUJE przebudowę Alei Piłsudskiego. To jest firma, która właśnie realizuje dla nas budowę dróg rowerowych i chodników od węzła Marki do granicy z Ząbkami. W nowym zleceniu Mosty przygotowują pełną dokumentację, która pozwoli później na:
- otwarcie zamkniętych wjazdów z lokalnych ulic
- budowę kolektora odwodnieniowego łączącego kwartały ulic Leśna, Ząbkowska, Szpitalna z ul. Zygmuntowską (to jedyna szansa na odwodnienie tej części Marek).
- budowę dróg rowerowych (ok. 12,5 km) i ciągów pieszo-rowerowych (ok. 3 km)
- przebudowę chodników (ok. 13 km)
- przygotowanie parkingów (ok. 650 miejsc)
- modernizację i budowę oświetlenia (ok. 530 punktów)
- ułożenie brakujących elementów sieci wodociągowej (ok. 1,2 km) i kanalizacyjnej (ok. 5,6 km)
- wymianę przystanków (26 lokalizacje)
- dodanie zieleni.
- Wbrew pojawiającym się pogłoskom, nie zamierzamy zwężać Alei Piłsudskiego do jednego pasa – dodaje Tadeusz Markiewicz z UM Marki.
„Mosty” wykonają też pierwsze prace budowlane – na odcinku od ulicy Legionowej do granicy z Radzyminem.
Z umowy wynika, że projektowanie i przebudowa pierwszego, strużańskiego odcinka zakończą się w 2022 r.
Pomoc z Brukseli
Warto zaznaczyć, że inwestycja będzie realizowana również dzięki unijnemu wsparciu. Została bowiem dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. To wspólny projekt siedmiu gmin w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Uczestniczą w nim również Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Radzymin i Nieporęt. Więcej na ten temat TUTAJ
WPZ
31 sierpnia 2020, godz. 11:40
#Inwestycje #PIT dla Marek = inwestycje
© Miasto Marki 05-270 Marki, Al. Piłsudskiego 95, 22 781 10 03
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa