bip.marki.pl facebook.com instagram.com twitter.com youtube.com

"Mosty" zaprojektują remont Piłsudskiego

Stopniowa modernizacja głównej arterii miasta.

Zimą 2019 r. zakończyły się prace wzdłuż Alei Marszałka Piłsudskiego. Były one realizowane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i stanowiły część kontraktu na wykonanie obwodnicy Marek. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową. Droga zachowała jednak tranzytowy charakter. Nie były realizowane roboty związane z infrastrukturą dla pieszych oraz rowerzystów. Oświetlenie trasy pozostawia wiele do życzenia. Nadal z wielu ulic nie można bezpośrednio wjechać w Piłsudskiego (np. Zajączka) lub wjazd jest mocno ograniczony (np. Małachowskiego). Nie wszędzie można też doprowadzić wodociąg i/lub kanalizację sanitarną.

Wieloletni projekt
- Chcemy to stopniowo zmieniać. To już nie jest droga tranzytowa, a TIR-y przeniosły się na obwodnicę Marek. Aleja powinna odzyskać miejski charakter – tym bardziej, że korzysta z niej praktycznie każdy nasz mieszkaniec. Przygotowaliśmy program funkcjonalno-użytkowy, na podstawie którego będziemy wykonywać prace projektowe i roboty budowlane. Podkreślam, że będzie to inwestycja rozłożona na lata – zaznacza Dariusz Pietrucha, zastępca burmistrza Marek.
W sierpniu rozstrzygnęliśmy ważny przetarg. Firma Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty ZAPROJEKTUJE przebudowę Alei Piłsudskiego. To jest firma, która właśnie realizuje dla nas budowę dróg rowerowych i chodników od węzła Marki do granicy z Ząbkami. W nowym zleceniu Mosty przygotowują pełną dokumentację, która pozwoli później na:
- otwarcie zamkniętych wjazdów z lokalnych ulic
- budowę kolektora odwodnieniowego łączącego kwartały ulic Leśna, Ząbkowska, Szpitalna z ul. Zygmuntowską (to jedyna szansa na odwodnienie tej części Marek).
- budowę dróg rowerowych (ok. 12,5 km) i ciągów pieszo-rowerowych (ok. 3 km)
- przebudowę chodników (ok. 13 km)
- przygotowanie parkingów (ok. 650 miejsc)
- modernizację i budowę oświetlenia (ok. 530 punktów)
- ułożenie brakujących elementów sieci wodociągowej (ok. 1,2 km) i kanalizacyjnej (ok. 5,6 km)
- wymianę przystanków (26 lokalizacje)
- dodanie zieleni.
- Wbrew pojawiającym się pogłoskom, nie zamierzamy zwężać Alei Piłsudskiego do jednego pasa – dodaje Tadeusz Markiewicz z UM Marki.
„Mosty” wykonają też pierwsze prace budowlane – na odcinku od ulicy Legionowej do granicy z Radzyminem.
Z umowy wynika, że projektowanie i przebudowa pierwszego, strużańskiego odcinka zakończą się w 2022 r.

Pomoc z Brukseli
Warto zaznaczyć, że inwestycja będzie realizowana również dzięki unijnemu wsparciu. Została bowiem dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. To wspólny projekt siedmiu gmin w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Uczestniczą w nim również Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Radzymin i Nieporęt. Więcej na ten temat TUTAJ

 

WPZ
31 sierpnia 2020, godz. 11:40
#Inwestycje #PIT dla Marek = inwestycje

zdjecie

Menu

© Miasto Marki 05-270 Marki, Al. Piłsudskiego 95, 22 781 10 03

BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa

skocz do góry