O rozwijaniu talentów mareckich dzieci pisze Joanna Sasin, nauczycielka z placówki przy Szkolnej.
Każdego dnia w naszej szkole poznajemy wartość pracy indywidualnej wymagającej od nauczycieli dostosowania programu, metod i form pracy - tak, aby były one adekwatne dla wszystkich uczniów oraz ich możliwości i potrzeb.Metoda tutoringu, którą wprowadziliśmy w roku szkolnym 2017/2018 w ramach opracowanego przez nas programu innowacji pedagogicznej, zakłada właśnie możliwość indywidualnej pracy z każdym uczniem, zarówno na płaszczyźnie dydaktycznej jak i wychowawczej.
Tutorami są nasi nauczyciele. Kierują oni integralnym rozwojem swych podopiecznych, rozpoznają potencjał drzemiący w uczniach, wyznaczając ścieżkę ich rozwoju oraz motywują do współpracy.
W naszej szkole prowadzimy trzy rodzaje tutoringu:
- rozwojowy, w którym pomagamy uczniom odkrywać i rozwijać ich zdolności, wypracowywać własny stylu uczenia się i budować osobistą ścieżkę rozwoju podczas indywidualnych spotkań tutor – uczeń;
- rówieśniczy, oparty się na współpracy między uczniami o podobnym sposobie postrzegania świata, ale innych kompetencjach, gdzie jeden z nich pełni rolę tutora – rówieśnika pomagając uzupełnić wiadomości, zrozumieć i pogłębić dane zagadnienie;
- naukowy, realizowany w małych (2-3 osobowych) grupach oraz indywidualnie, gdzie celem jest zdobywanie i utrwalanie wiedzy oraz umiejętności z historii oraz przyrody.
Tutoring daje szansę przekonać się, że szkoła może być miejscem nie tylko nauki, sprawdzania wiadomości, ale też miejscem spotkań ludzi, przeżywania wspólnego czasu, dzielenia się radościami i smutkami. Tutoring stwarza możliwość zmiany klimatu szkoły na bardziej przyjazny i ciepły. W szkole może być mniej anonimowo, ponieważ jest czas i miejsce na to, by lepiej się poznać, a wspólną pracę oprzeć na mocnych stronach ucznia.
Joanna Sasin
15 stycznia 2018, godz. 08:00
#Edukacja #Szkoła Podstawowa Nr 2
© Miasto Marki 05-270 Marki, Al. Piłsudskiego 95, 22 781 10 03
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa