Wszyscy klienci zakładu powinni posiadać osłony nosa i ust.
Od 4 maja 2020 r. przywracamy standardową obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników w salach obsługi klientów będzie można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.
Ze względu na Państwa bezpieczeństwo, wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie). Osoby, które nie będą ich posiadać, nie będą mogły wejść do sali obsługi klientów.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
W placówkach ZUS - do Państwa dyspozycji - nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma – „Skrzynka na dokumenty” oraz skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”.
Dodatkowo informujemy, że w poniedziałki nasze placówki są dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.
Ze względu na obowiązujący stan epidemii, nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni poprzez:
Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
oraz specjalne nr telefonu:
Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:
Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00.
ZUS
30 kwietnia 2020, godz. 16:05
#Koronawirus
© Miasto Marki 05-270 Marki, Al. Piłsudskiego 95, 22 781 10 03
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa