Inwestycje drogowe
Zrealizowane ulice:
- Ceramiczna,
- Dębowa,
- Głowackiego,
- Legionów Polskich,
- Piaskowa,
- Szczygla,
- Żwirowa,
- Sokola (zobacz film),
- Rolna,
- Fiołkowa,
- Letnia,
- Łąkówek,
- Niecała,
- Poprzeczna,
- Ziołowa,
- Matejki i Tuwima (zobacz film),
- Pomnikowa,
- odcinki Grunwaldzkiej i Okólnej,
- Gen. Sowińskiego (zobacz film),
- Promienna (zobacz film),
- Szkolna i Urocza (zobacz film),
- Chocimska, Napoleona, Norwida, Stokrotki, Walewskiej
(zobacz film),
- Staszica, Kołłątaja, Równa (zobacz film),
- Poznańska (od Konopnickiej do łącznika z Ząbkowską),
- Wiewiórki,
- Lisia (zobacz film),
- Zagłoby (zobacz film),
- Zygmuntowska (zobacz film),
- Hoovera (zobacz film)
- Główna, Przyleśna, Wschodnia, Wiśniowa, Zachodnia, Strzelecka, łącznik w Wesołej - od Sowińskiego do Głównej (zobacz film),
- Wereszczakówny (zobacz film)
- Bema i Czackiego (zobacz film)
- łącznik między Łączną i Klonową,
- przedłużenie ulicy Wspólnej do MCER
- Mokra
- parkingi Parkuj i Jedź przy Sportowej i Dużej (zobacz film),
- odcinki chodników przy Okólnej (zobacz film), Grunwaldzkiej, Sportowej, przy kamienicach.
- Sosnowa-Kościuszki (zobacz film)
- łącznik Cmentarna - DW 631 (zobacz film)
- Projektowana i Turystyczna
- Harcerska
- Szeroka
- Pomorska
- ulica Skowronia (zobacz film)
- Okólna (od Słonecznej do Bielówek - zobacz film)
- Nałkowskiej i Kurpińskiego (zobacz film)
- drogi rowerowe od węzła S8 do granic z Ząbkami
- Batalionów Chłopskich (zobacz film)
- Maratońska
- odcinki: Długiej (wraz z sięgaczem), Skorupki i Olimpijskiej.
- Pałacowa (zobacz film)
- Billewiczów
- Jasińskiego
- dwa odcinki ulicy Hallera
- Szydłowiecka
- Żółkiewskiego
- Jowisza-Marsa-Saturna (zobacz film)
- Jana Długosza (od Granicznej do Sobieskiego i od Sobieskiego do rejonu ulicy Orła Białego)
- Ceglana (od Zachodniej)
- Podgórska (zobacz film)
- łącznik Szkolnej z Poznańską (między Szczecińską i Jana Kazimierza)
- Prosta
- chodnik przy Bandurskiego (zobacz film)
- ciąg pieszo-rowerowy - odcinek Wspólnej
- Piotrówka
- Kościelna
- Koszalińska, Słupecka, Sadowa, Kołobrzeska
- Wczasowa i odcinek Weneckiej (zobacz film)
- Rzemieślnicza
- Żabia
- Baśniowa
- Topolowa
- Długa
W realizacji
- Północny odcinek Alei Piłsudskiego - od Legionowej do granicy z Radzyminem
Zaprojektowane lub do projektowania:
- Piłsudskiego, Lisa-Kuli, Karłowicza-Sobieskiego-Modrzewiowa,
- Graniczna,
- Mickiewicza,
- Małachowskiego,
- Sportowa,
- Wilcza,
- Żeromskiego,
- Krakowska,
- Władysława Jagiełły
Projekty zagospodarowania terenu
- Graniczna - część pierwsza, część druga
- Mickiewicza - pobierz
- Karłowicza-Sobieskiego-Modrzewiowa - część pierwsza, część druga, część trzecia, część czwarta, część piąta, część szósta, część siódma
- Lisa-Kuli - część pierwsza, część druga, część trzecia
- Projektowana 1,2,3 - dwa etapy - pobierz
Droga do wybudowania drogi
Przygotowaliśmy dla Państwa przewodnik o procedurach, które trzeba przejść, by zrealizować inwestycję drogową.
W ostatnich latach nasz samorząd realizował budowę bądź modernizację około 4-5 km dróg rocznie (najczęściej w opcji z budową kanalizacji deszczowej lub drenażem). Najczęściej widzą Państwo efekt końcowy, czyli etap robót i oddania drogi do użytku. Ale zanim do etapu wykonawstwa dojdziemy, uzyskujemy własność gruntu i pokonujemy procedury, których realizacji wymaga od nas prawo. Niestety, o czym sami Państwo się mogą przekonać, trzeba na nie poświęcić mnóstwo czasu. Na dodatek terminarz nie obejmuje sytuacji, w których pojawiają się kolizje, spory i problemy. Wystarczy brak porozumienia z operatorami mediów w trakcie projektowania, zaskarżenie pozwoleń, brak ofert w przetargu lub kolizja w trakcie wykonywania prac, by realizacja inwestycji była dłuższa niż na grafice zamieszczonej poniżej.

Alternatywnym rozwiązaniem jest budowa nakładek asfaltowych. Na dawnych drogach gruntowych po ułożeniu podbudowy układamy dwie wartwy asfaltu: wiążącą i ścieralną. Takie drogi możemy budować tylko w tedy, gdy dysponujemy pełną własnością gruntu pod inwestycją.